søndag den 1. juli 2012

Kyllingelasagne med spinat


Kyllingelasagne med spinat

Ingredienser:
3-4 Kyllingefileter skåret i tern
2 tsk karry
Olie til stegning
Lasagneplader
2-3 tomater (kan udelades)
1 pose optøet spinat fra frost (helbladet eller hakket - det er en smagssag)
Revet parmesan ost til topping

Tomatsauce:
2 tsk karry
2 tsk chili
2 løg
3 fed hvidløg
3 gulerødder i tern
2-3 dåser hakkede tomater
250 ml. madlavningsfløde
1 tsk pesto
1 tsk oregano
1 tsk basilikum
0,5 tsk kanel

Fremgangsmåde:
Dæk bunden af en gryde med olie og svits 2 tsk karry heri og derefter kyllingeternene. Kyllingen lægges til side i en tallerken, og bunden af gryden dækkes igen med olie. Svits karry, løg og hvidløg og gulerødder heri og tilsæt de hakkede tomater (nogle gange supplerer jeg tomatsovsen med rigtige tomater, som jeg lige svitser, inden de hakkede tomater kommer i). Tilsæt madlavningsfløden og og chili, pesto, oregano, basilikum og kanel. Tomatsovsen bringes i kog i 2-3 min.

Lasagnen samles med et lag lasagneplader, et lag tomatsovs, nogle kyllingetern og fordelt spinat. Dette gentages i to-tre lag. På sidste lag lasagneplader plejer jeg at gemme den sidste smule tomatsovs, for at pladerne ikke bliver tørre. Hertil ligger jeg uskårne tomater og river til sidst noget friskrevet parmesan på toppen.

Bag v/ 200 grader i 20-30 min.



Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar