onsdag den 30. maj 2012

Svampe-pasta


Sidste sommer var jeg med min familie en tur i Prag og havnede en dag på en lille italiensk restaurant til frokost, hvor min søster bestilte en vanvittigt lækker svampepasta. En dag hun var ude og besøge mig efterfølgende, og vi gik og handlede ind til noget lækker aftensmad, faldt vi over nogle lækre lækre svampe i grøntsagsafdelingen og ville prøve at gøre kunsten efter med svampepastaen. 




Ingredienser:
2 bakker blandede svampe (vi valgte én bakke med kantareller og én bakke med assorterede svampe      indeholdende østershatte, shitake og marksvampe, men alle former for svampe kan bruges)
2,5-5 dl. fløde (jeg brugte madlavningsfløde)
1 tsk. basilikum
1 tsk. oregano
Salt og peber
Båndpasta

Fremgangsmåde:

  1. Skyl eller børst svampene fri for jord. Svits dem på panden i smør i 5-10 min. 
  2. Tilsæt 2,5 fløde til svampene og lad det simre. Tilsæt oregano, basilikum og smag til med salt og peber. Fløden skal koge en del ind, men tilsæt evt. mere fløde, hvis det koger for meget ind, eller der ønskes mere flødesovs
  3. Kog båndpastaen
  4. Vend svampene i pastaen og servér



Ingen kommentarer:

Send en kommentar